Juvenile MARSH WARBLER Subsong

Reading Time: 2 minutes
Marsh Warbler Acrocephalus palustris Subsong of a Juvenile bird

This is a subsong not so easy to record and particularly difficult to recognize: it is the song of a juvenile male of a Marsh Warbler, Acrocephalus palustris, about two months old, which already begins to emit its first singing phrases. In the last part of the file there is the generic call.

Questo è un sottocanto non facile da registrare e particolarmente difficile da riconoscere: è il canto di un giovane maschio di Cannaiola verdognola, Acrocephalus palustris, nato da meno di due mesi e già alle prese con le sue prime manifestazioni canore. Nell’ultima parte del file ci sono delle note di richiamo.

Here the full song of an adult male

Adult birds of Marsh Warbler produce a complex song composed exclusively of dozens of imitations of songs and calls of other bird species, both of species found in Europe (nesting areas) and those found in South Est Africa (wintering quarters).

Gli adulti di Cannaiola verdognola producono un canto canto molto complesso, composto quasi esclusivamente da decine di imitazioni di canti e richiami di altre specie di uccelli, sia di specie presenti nell’areale di nidificazione europeo, sia nella zona si svernamento che si trova in Africa meridionale orientale.

PS – Audio files recorded using a DIY parabolic stereo microphone system.

2 Comments on “Juvenile MARSH WARBLER Subsong

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *